15 czerwca 2019

Turkusowy wieloryb

Sezon urlopowy zapowiada się na prawdę wspaniale! Możemy poczuć się zupełnie, jak w tropikach, nie ponosząc zbytnich nakładów na dalekie podróże. Jeśli tak, jak ja lubicie ciepło, to zapewne czujecie się niczym ryba w wodzie. A skoro wspomniałam o wodzie... Zdradzę Wam, że w pracowni panuje dosłownie morski klimat. To za sprawą moich ostatnich projektów. Już wcześniej mieliście okazję poznać mixed mediową dekorację w formie konika morskiego, którą pokazywałam w ubiegłym tygodniu, dziś natomiast możecie obejrzeć turkusowego wieloryba.


Jak widzicie, media ponownie zagrały główną rolę w moim projekcie. Chociaż farb i preparatów użyłam tu stosunkowo niewiele. Całą robotę zrobiła cienka bibułka, którą niekiedy opakowane są scrapowe zakupy. W takiej turkusowej bibułce otrzymałam niedawno nowe bazy od Woodouts. Wśród nich znalazła się też sylwetka wieloryba, którą dziś Wam prezentuję.

Całą bazę pomalowałam jasną farbą akrylową, a następnie jedną ze stron okleiłam wspomnianą wyżej bibułką. Rwałam ją na kawałki i przyklejając zupełnie nie zwracałam uwagi na to, że trochę się marszczy - wprost przeciwnie - ten efekt jest też bardzo ciekawy, chociaż w przypadku tego konkretnego projektu nie skupiałam się na tym. Następnie na całej turkusowej powierzchni przykleiłam kawałki gazy, a gdy wszystko wyschło, delikatnie przybieliłam gesso. Zwróćcie uwagę, jak fajnie wygląda gaza poddana takiemu zabiegowi.
Teraz zostało mi już tylko naklejenie dodatków - wśród nich znalazły się kamyczki, kuleczki i muszelki, które najpierw zabarwiłam turkusową mgiełką, a później pokryłam cienka warstwą gesso. Podobnie podmalowałam różowe kwiatki, które przykleiłam na teksturze wykonanej z kamyczków. Całość uzupełniłam drobnymi, białymi koralikami oraz różowymi mikrokulkami - one świetnie sprawdzają się w każdym mixed mediowym projekcie.
Kolory użyte do przygotowania mojej mixed mediowej dekoracji, znalazły się na niej nie przypadkowo. A mianowicie są to kolory z naszego najnowszego wyzwania kolorystycznego w Art-Piaskownicy. Jeśli to połączenie przypadnie Wam do gustu, koniecznie spróbujcie je zastosować w praktyce i zgłoście swoją pracę (link do wyzwania znajdziecie na końcu posta).













Zajrzyjcie koniecznie na stronę wyzwania i zobaczcie wspaniałe inspiracje naszego zespołu.
A ja mam wielką nadzieję, że upał nie osłabi Waszego kreatywnego zapału
i wykorzystacie weekendowy czas na stworzenie czegoś pięknego.
Pozdrawiam serdecznie

2 komentarze:

  1. Taki wielki i poważny zwierz, a jak uroczo prezentuje się w tych kwiatach :) Pięknie wyszła Ci ta dekoracja, ja jestem nią oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękny jest i nawet nie razi mnie ten róż :D

    OdpowiedzUsuń